18 Kasım 2015 Çarşamba

ABD'ye ihracatta potansiyel arz eden başlıca ürünler aşağıda yer almaktadır:

Gıda ve İçecek Ürünleri
Fındık
Kuru Meyveler
Zeytin ve Zeytinyağı
Yaş Meyve Sebze ve Kesme Çiçek
Dondurulmuş Meyve ve Sebze
Konserve Meyve ve Sebze
Meyve ve Sebze Suyu ve Konsantresi
Organik Tarım Ürünleri
Makarna

Baharatlar
Çay
Tütün ve Tütün Mamulleri
Şarap ve Bira
Tekstil ve Hazır Giyim
Deri ve Deri Mamulleri
Demir-Çelik Ürünleri
Yapı ve İnşaat Malzemeleri
Seramik
Cam Ürünleri
Çimento
Motorlu Taşıt Araçları ve Yan sanayi
Mobilya
Beyaz Eşya
Endüstriyel Madenler
Bor Mineralleri
Kromit
Manyezit
Mermer ve Diğer Doğal Taşlar
Ponza Taşı
Alüminyum
Altın ve Mücevherat

- Tarımsal ürünler ve işlenmiş gıda sanayiinde, tütün, kuru kayısı, incir, fındık gibi geleneksel ürünlerin yanında, işlenmiş meyve ve sebze (turşu, salça, reçel, biber, konserve, meyve ve sebze suyu, kurutulmuş ve dondurulmuş ürünler v.b.), şekerleme, pastacılık ürünleri, zeytinyağı, makarna, kuru baklagiller, baharatlar, şarap ile dünyada giderek talebi artan organik tarım ürünlerinde, işletme ölçeklerinin verimli hale getirilmesi, çağdaş tekniklerin kullanılması ve piyasa ile ilgili kapsamlı ve sürekli çalışmalar yapılması halinde, ABD'ye ihracatta pazar payının artırılması mümkündür.

-Endüstriyel mineraller sektöründe işlenebilir ekonomik rezervlere sahip bulunduğumuz bor mineralleri, kromit, manyezit, işlenmiş mermer, granit ve diğer dekoratif taşlar, ponza taşı ve çimentoda ihracat ve piyasada rekabet şansı büyük bulunmaktadır.

-ABD'ye yönelik ihracatın %50'sini oluşturan tekstil ve hazır giyim sektöründe, artan rekabet ortamı da göz önünde bulundurularak, moda, marka ve katma değeri yüksek mallara yönelinmelidir.

-Son yıllarda, ucuz ve düşük kaliteli üretimden katma değeri yüksek, kaliteli, moda ve dizaynı ön plana çıkaran ürünlere kaymış olan deri giyim eşyası aksesuar ve diğer şahsi deri ürünleri sektörünün ABD pazarında rekabet şansı yüksektir.

-ABD pazarında demir ve çelik ürünleri sanayinin, boru ve tüpler, soğuk hadde saç, nervürlü inşaat demiri, çelik çubuk-filmaşin, soğuk haddelenmiş çelik ürünlerinde ihracat şansı yüksektir.

-Seramik sektöründe, yer ve duvar kaplama, mutfak, banyo, lavabo ve aksesuarlar gibi çeşitli ürünlerde pazarlama ve tanıtım faaliyetlerinin özellikle firma bazında değil de sektör olarak yapılmasının daha da etkili olacağı düşünülmektedir.

-Benzer şekilde, Türk Cam sanayi son yıllarda kazandığı teknoloji seviyesi, kapasitesi, tecrübesi ve pazarda oluşturduğu müşteri ilişkileri ile ABD pazarında rekabet şansı en yüksek sektörlerden birisi olup, ayna, cam ev eşyası, aksesuar, cam kaplar ve muhafazalar ihraç şansı yüksek ürünlerdir.

-Beyaz eşya sektörünün AB pazarında sağladığı başarıyı ABD için yakalaması; teknik gereksinimleri, standartları ve tüketici tercihlerini göz önünde bulunduran yatırım, üretim ve satış planlaması ile mümkün olabilecektir.

-Otomotiv yan sanayinin özellikle far, balata, akü, ses ve ışık düzenleri, aksesuar, oto döşeme gibi ürünlerde ihraç şansı olmakla birlikte önümüzdeki dönemde modern ve teknolojik arabalar için üretilen yüksek teknolojili parçalarda (kompüter, chip, hava yastığı ve diğer güvenlik sistemleri gibi) uzmanlaşmaya ağırlık verilmelidir.

-ABD pazarına yönelik ihracatta son yıllarda en büyük atılım yapan sektör hiç şüphesiz altın kolye ve bilezik başta olmak üzere mücevherat sektörüdür.Sektör ulaştığı üretim seviyesi ve kalitesi, kazandığı tecrübe, kurduğu müşteri ilişkileri, pazarda örgütlenme (firma ve mağazalar açma) ile önümüzdeki dönemde en fazla gelişme göstermesi beklenen sektör konumundadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder